自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/04/17

Well, that’s the start!

Hi, I’m Mei.
This is my first time to do the thing called blog.
To write this, I had to revise what the other members wrote.
And thought, I might not able to write as people want me to.
BUT, I decided to tell my true feeling about MP!
So, NO ONE CAN STOP ME haha! Oh! Except Chi-co.

ハロー、明です。
今回は私にとって、初ブログです。これを書くにあたって、これまでの他の人のブログを総復習しました。笑 そして、皆が書いてほしいだろうことは書けないかもーって思いました。けど、私は自分の素直な気持ちを書くと決めました!
誰も私を止められないわ!なんてね、ちーこが出来るか。

Today, I made many stupid mistakes.
1 Forgot the important sticks for the rehearsal, and I felt REALLY depressed…..
2 Accidently, hit the rabbit during the song. Sorry Nancy…..
3 Even though I practiced the scene, I couldn’t do it perfectly…….
HOWEVER, I’m feeling really GOOD right now.

今日、私はたくさん失敗をしました。
まず、大切な棒を持ってくるのを忘れました。次に、テンションが上がり過ぎて、かわいいうさぎちゃんを曲の最中に殴ってしまいました。ごめんね、ナンシー。そして、あんなに練習したシーンをやったら一回も満足に出来ませんでした。
だけどね、とてもすっきりした気持ちなのです。

To tell the reason why I’m feeling this way, I need to explain myself a lot! So far does everyone follow me? Ok, that’s good.
その理由を説明するには長―い話をしなければいけません。着いて来てくれるかな。いいともー!

Last year when I went to the study abroad, secretly (at first) I took some theatre classes. And I loved the classes, and people in those classes so much.
I felt like I’m breezing during concentrate on acting.
去年留学したときに、秘密裏に舞台の授業をとりました。そのクラスの教授、クラスメイト、全部大好きでした。あっ!私生きてるって感じました。

And finally found MP!!! It’s a theatre play and in English. Completely what I wanted!
いろいろあった末に、MPを見つけました!英語と舞台私がやりたかったことだぁーと思ってとてもうれしかったです。

In contrary of my excited feeling, half part of me was still dying. I thought if I devoted as much as I could to MP, this feeling will cease off. But it didn’t….
Of course I was enjoying talk to new friends, and got many inspirations.
But I couldn’t enjoy the acting that much. I made many excuses for it.
その一方でなんだか、身が入らない自分がいました。出来る限りのことをして集中したらそんな気持ちどっかいちゃうだろーって思っていました。でも、そうはいかなかった。
勿論、新しい友達との触れ合いは楽しくて、たくさんの刺激を貰いました。 肝心の演技のほうがあまり楽しめていませんでした。それについて、いろーんないいわけをしました。

One night I could have conversation with S, and she made me realized why I was being like this. And she lit the something on me. I felt so energetic, and want to do MP bottom of my heart.
ある日、匿名Sと話すことが出来ました。その人は千里眼を持つ人で、私に大切なことをたくさん気がつかせてくれました。そのときものすごくやる気がメキメキ出てきました。今この瞬間MPをやりたいと思いました!

Today at the rehearsal, my feeling towards members also changed. And realized that was me who trapped, and faking.
今日のリハーサルで、自分自身の問題に向き合うことで、メンバーに対する見方も感じ方も変わっていることに気がつきました。

Well, that’s the start!
さて、ここからが始まりです。残り3週間でやっとスタートラインに立てました。

The theme of the play is “to be who I am.” I thought that is the subject we work on through our lives. But for now, as 22nd years old Mei I think I made an answer for it.
このお芝居のテーマは「私は私になる」最初はこれって、人生を通して考えるような内容だよーって思いました。でも、今の私として「私」を分かった気がします。

This musical is simple but contains deep messages. The way you take the messages will be different. Each one of you will get their own idea, and that’s cool I think. People who are going to watch the play will realize though my blog there are many Little Tree spirits. Let’s watch and find out!!!
今回のミュージカルは絵本を題材としている為、お話は簡単です。でも、そこに込められたメッセージはとても大切で深みのあるものです。それぞれ、みんな受け取り方や感じることは異なると思います。でもそれがポイントかもね。
このブログを読んでくださった方は、観劇したあとにたくさんのリトルツリー要素を読み取ることができると思います。笑 是非、観劇して見つけよー!!

Thanks a million to read this looooooooooooooooong story.
This is a story of me :D
この長―いお話を読んでくれてありがとうございます!



1 件のコメント:

  1. Hello, Mei^^

    Thank you for telling us your journey in MP14.
    I enjoyed to read each one of them every time.
    And good to hear you can stand at the start line.
    There is nothing that is too late.
    If there is, it means you've never realized.
    Please enjoy last 3weeks as much as you can!!



    こんにちは、メイ^^

    あなたのジャーニーを話してくれてありがとう。
    毎回毎回みんなのジャーニーを読むのがすごく楽しいよ:)
    そしてスタートラインに無事経てておめでとう!
    世の中、遅すぎることなんてなくて。
    あるとしたらきっとそれは気づかないまま終わることだから。
    残りの3週間全力で楽しんでください!!

    返信削除