自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/04/04

It's time to sewing.

Hi, this is Tabe-chan I'm a member of Make-up & Costume.
こんにちは、メイク&衣装担当のたべちゃんです。

We finally bought cloth for stage costume !
There was a struggle to reach here. We've discussed and designed OVER AND OVER AGAIN. It was quite hard.We could finally bought beautiful cloth we've longed for, so that I am very happy now.

ついに衣装の生地を買いました! 
ここまで辿り着くにはとても長い道のりがありました。(急な方針変更もあり、特にこの一週間は) 何度も何度も話し合い、デザインを描いては消して描いては消して、本当に大変でした。なので待ちに待った生地をようやく買えてとっても嬉しいです。



Since performance of this year is fantasy, we can make and design costume to our satisfaction. For me, on the other hand, this is a tough job to be done because I'm remotely  creative. But I was able to overcome it by the support of MP members.
今回の舞台はファンタジーなので、各々が想像力を膨らませて思い通りの衣装をデザインすることができます。その反面、あまりクリエイティブではない私にはこの作業(デザイン)はハードでした。でも、メンバー達のおかげで乗り越えることが出来ました。

When I  can't come up the ideas
, I talk to other Ma&C members, or ask other section to get a different point of view seen from various sections during lunch time. Of course we went to see scene practice and got an idea from the movement of the casts. (Visiting casts practice was my secret delight because every time casts gave us new inspiration.)
This is one of the advantages of MP that we are able to work together over the barriers between sections. 
Thanks to their corporation, I think my designing skill have improved to some extent.

アイデアが湧かない時にはMa&cメンバーと話し合って一緒に考えたり、お昼休みに別セクションの子に質問して違う視点から見たキャラクター像を探ったりもしました。お稽古を見に行ってキャストの動きからアイデアを得たりも勿論しました。(見る度に新しい発見があるので、お稽古参観は毎回秘かな楽しみでした)
こんなふうにセクションの垣根を越えて協同できるところがMPの良い点だと感じます。
そういった周囲の助けのおかげで、私のデザイン力もある程度進歩できたかなと思います。

Now, It's time to start sewing !
Devote ourself to working, I do want to make costume which all cast members can go on the stage with full of confidence.
さて、これから衣装製作が始まります!
出せる力を全部出して、キャストのみんなが自信を持って本番に臨める衣装を作っていきたいです。

Tabe

1 件のコメント:

  1. Hello, Tabe-chan^^

    They are so beautiful cloths!
    Being creative is hard, but making costumes for the fantasy musical sounds so much fun!!!
    Now it's just a beginning, could be hard, but I'm looking forward to seeing your wonderful costumes!



    こんにちは、たべちゃん^^

    綺麗な生地ですねー!
    クリエイティブになるのって大変だけどファンタジーの衣装づくりって楽しそう!
    やっとスタート地点、きっとすごく大変だろうけど、素晴らしい衣装が出来上がって見られることを楽しみにしています♪

    返信削除