自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/04/21

Tomorrow is another day

Hiii!!! I'm Chisato Kuwahara and Today's blogger :-) Everyone calls me Chan-chii!
※Not a Chinese actress's name. lol
こんにちはあああ!!!
今日のブロガーの桑原知里です
みんなからはちゃんちぃって呼ばれてます!
※中国の女優の名前じゃないよ笑

Firstly, I'd like to talk why I was interested in musical.
まずはじめに、なんでわたしがミュージカルに興味を持ったのかについて話すね!

Actually, I used to belong to a local musical company.
My mom almost forced me to join in it because she wanted me to change my shy character.
Now, I can't think at all that I was shy...lol
At first, I couldn't enjoy and wanted to quit...but, I noticed musical was so fun when I was on stage for the first time in spite of a role which didn't have a name and lines!
Then, I practiced hard more and got a role like a main one!
Some of people who watched the performance cried so I was very glad to be able to affect them :,-l
実はわたし、昔地元のミュージカル団にはいってたんだ!
わたしの人見知りな性格をままがなおしたくて、ほぼ無理やりいれさせたのがきっかけ
人見知りだったなんて今じゃまったく考えられないけど…笑
はじめは楽しくないしつらくてやめたいって思ってたんだけど、はじめて舞台に立ったとき、気づいちゃいました…ミュージカルのたのしさに!名前もセリフもない役だったのに!
それから練習もより一生懸命取り組むようになって、ちゃんとした役をもらえるようになったの!
観にきてくれた人の中には泣いてくれた人もいて、感動を与えられたことがすっごくうれしかった(/ _ ; )

Then, Kaho who is same Uni as me introduced MP to me and I knew it.
All casts of June Night spoke English well so I thought everyone was returnees!? lol
To tell the truth, I understood details of the story by reading the pamphlet...Sooooo stupid orz lol
I felt by watching the curtain call not only casts but also staffs really enjoyed. It's so good!
In spring vacation of last year, I studied abroad so I thought I wanted to join in MP of this year.
I worried whether I could do but I loved musical and wanted to improve my English skills so I jumped in resolutely!
それから同じ大学に通ってるかほに紹介されて、MPの存在を知った!
去年のJune Night、キャストみんな英語ペラペラで発音も上手で、みんな帰国子女なんじゃないかと思った笑
正直、詳しい話の内容はパンフレットを読んで理解しました…ほんとばか_| ̄|○笑
なによりカーテンコールでキャストだけじゃなくてスタッフも心からたのしんでるのが見てて伝わってきてよかったな~!
去年の春休みは短期留学で参加できなかったから、今年は絶対やりたい!って思ってたんだけど、わたしにできるかな?っていう不安もあった>_<
けどわたしはミュージカルが大好きだし、英語も今よりできるようになったらいいなって思って、思いきって飛びこんでみたの!

We have about two weeks before the performances...o_o
I have a looooot of things which I have to do!
Singing, choreograph, position, voice volume, face expression, moving...especially being the role!
I have many roles in the little tree. Each roles have different characters and histories.
Expressing it and talk & listen are so difficult for me X-(
But, I thought It's a very important thing.
Prepared acting is limited but people's emotion are infinity!
本番まで約2週間…(o_o)
わたしにはまだまだやらなきゃいけないことがたっくさんある!
歌、ダンス、立ち位置、声の大きさ、表情、動き…
なによりそのキャラクターになること!わたしはこのミュージカルでいろいろな役をやらせていただくんだけど、それぞれに歴史があって性格もちがう
それを表現すること、あとやることを決めないでその時その時で受け取って伝えること
とってもむずかしいけど大事なことだなって思う!
用意されたお芝居には限界があるけど、人の感情は無限大なんだよね!

Members of MP are funny and serious! Everyone is striver so I think I have to do more!
If I didn't join in MP, I didn't meet them.
I can do what I love with friends who I love.
I appreciate this wonderful environment and I do my best every RH!
It's hard because I use my brain and body but I spend a sooo pleasant time!
MPのメンバーはおもしろいのにほんとにまじめ!みんな努力家だからわたしももっとやらなきゃって思える!
MPにはいってなかったら出会えなかった人もたくさんいると思うし、大好きな仲間たちと自分の大好きなことをできてる、この素晴らしい環境に感謝して、日々一生懸命がんばってます!
頭と体使うからちょっとつかれもあるけど、それ以上にとってもたのしい時間を過ごしてます!

I wish we could show the best performances on 5/5 & 5/6 !!!
If you have a time, pleeeeeze come to our forest!!!
5/5と5/6、最高のパフォーマンスができますように!そしてお時間がある方はぜひ!わたしたちの森に足を運んでみてください!

Sorry for the poor English writing X-( and thank you for reading till the end :-)
拙い文章すみませんでした>_<
そして最後まで読んでくれてありがとうございます^o^

WHOOOOOOOSH!!!!!

Chan-chii

1 件のコメント:

  1. Hello, Cha-chii^^

    I'd never seen any performance before I joined MP. So I don't know what you felt.
    But I appreciate you enjoyed our performance. Our effort could impress someone...
    This is the most special thing that we yearned to get.
    So next is your turn.
    I belive that you can do it... and make new MPers!!



    こんにちは、ちゃんちー^^

    私はMPに参加するより前に公演を見れなかったの。だから、ちゃんちーが何を感じたのかはわからない。
    でも、公演を楽しんでくれてありがとう。私たちの努力によってお客さんが感動する…
    それってこれ以上にない嬉しいことなんだ!
    さて次はあなたの番ですね。
    出来ると信じてますよ…そしてこの公演によって未来のMPersが誕生することもね!

    返信削除