自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/04/24

Time Time Time

Hiiiiii!!!
I'm Mongoooooose!!Kanagon:)))
Ohhhhhh,FINALLY...my turn to write this blog:DDD. Hehehe...
I cannot write good words like everyone, but I will write my honestly feeling.

I play the piano as Live Musician.
Honestly, MP life is so hard for me but at the same time, I learn a lot of things through MP everyday!!

ヤッホーーーーーーー(。・・。)
マングースだよ~かなごんだよ~
わーーあ、、、ついに、、私もブログを書く時がやってきたね!ウシシシシ!

私みんなみたいに素敵なことはかけないけれど、正直に思ってることを書くね(●´ー`●)

私はライブミュージシャンとしてピアノを弾いております。
正直に言うと、私のMPライフは楽しいことだらけではなくて、とってもハードだけど、MPを通して、色々なことを学んでいます。

I study classic piano in my university so this is the first time playing the piano with musical and to play the electric piano as a band in performance for me.

私は大学でクラシックピアノを専門に学んでいます。
そのため、ミュージカルでピアノを弾くのも、電子ピアノを本番で使って、バンドとして演奏をするのもはじめてです。

There were a lot of difficulties for me.
Surprisingly, live musician has no FULL score.
Our score has only codes and melody.
It means our music is like a "ad-lib" and changes every time.

そのため、私にとってたくさんの難しいことがありました。
ビックリすることに、ライブミュージシャンはフルスコア(全ての楽器の決まったメロディがかかれているもの)がありません。
私たちの楽譜にはコードとメロディラインしか書かれていません。
つまり、私たちの音楽は毎回毎回ちょっと違っていて、アドリブみたいなものなのです。

However as I told you,I have never learned jazz or popular music so I couldn't read codes and I studied it hard for the first time.
Now I can read it a little and I know it is so interesting to play the piano using it!
I want audiences to enjoy each performances because it changes every time!!

だけど、初めにお話ししたとおり、私はジャズやポップスを学んだことはないのでコードをお勉強したこともなかったので、MPがはじまってから、一生懸命勉強しました。
今は、ほんの少しだけれどコードを読めるようになって、コードを使って色々な曲を弾けることの面白さがわかるようになりました!
私は、来てくださるお客様が、そういった意味でも、(毎回アドリブで変わるため)一度ずつしかないそれぞれの公演を、毎回毎回楽しんでくださったら嬉しいな~と思います。

Recently, I'm so busy because my university started, I have classes everyday,I must practice the piano for lessons and seminars and I have to study for classes hard.

最近、大学が始まって、毎日授業があったり、自分のレッスンやゼミに向けてピアノの練習もしなくてはならなかったり、その他のお勉強もたくさんあったりで、とっても忙しいです。

To tell the truth,sometimes I didn't want to go MP.
Ya,of course I love MP.
But before MP started I was worried about if I can practice the piano for lessons.
Then,I thought if I really want to do MP,I mustn't neglect my usually works and decided to do MP.
So I felt difficult recently.

本当のことを言うと、時々MPに行きたくないな~と思っていました。
もちろん、MPのことが大好きです。
でもMPを始める前も、ピアノを練習するための時間が取れるのかなあ、と真剣に悩み、結果的に本当にMPをやりたいのだから、他の最低限自分のやるべきことを疎かにしないようにしようと決めました。
だから、大学が始まってからは、とっても辛かったです。

I always think that "MUSIC is the art of TIME."
I think musical also.
Audiences give us time and we have responsibility for making audience's time be valuable.

私は以前から『音楽は時間の芸術』だと考えています。
ミュージカルも同じだと思います。
お客様は私たちに大切な時間を預けてくださっているのであって、私たちはお客様がくださった時間を、精一杯価値のあるものにする責任があるのだと思っています。

Today, I went to practice with casts and after that we went to studio with sound.
When I was playing the piano at studio with sound section and i saw works of sound section for us using their time,I realized that I have responsibility not only for audiences but also all of other MP members,too.

今日はキャストとの練習のあとに、サウンドセクションのみんなとスタジオ練習に行きました。
彼らが一生懸命私たちのために時間をさいて働いてくださっている様子を見て、私たちはお互いにMPのメンバーのみんなの時間も預かっている時があるのだと気づきました。

I think this is one of connection through time.
Now,I think maybe this is the mean of "making one stage together".

私はこれは時間を通したつながりのひとつなんだ、と思います。
これが、『ひとつのステージをみんなで一緒につくっている』という意味なのかなあ~と、思いました。

As I think so,I noticed that I can do with more passion for members:it means for audiences,too:)
そう考えたら、私はもっとみんなのために、そしてそれがお客様のためにもなるんだけど、できるはずだよなあ、って気づいてしまったよ。

I really appreciate all of member and from now,when I am in rehearsal place, I will concentrate and do my best with 180% passion!!

私は本当にメンバーのみんなに感謝しています。そしてこれから、私がリハーサルに行く時は、180%の情熱とともに、一生懸命、集中して頑張ろうと思います。

I also want to help other members through my music →time!
私も音楽(つまり時間)を通してみんなの役に立ちたいな!

We have only 18 days but in other words,we have still 18 days!!

私たちは、18日しかないけれど、言い換えれば、18日もあるのです!

Let's present Great Stage to audiences:0
I think we can make MORE and MORE great time!!!
お客様に、最高のステージを届けよう!
私は素敵な時間をお届けするために、まだまだ努力できると思うな!

How about you?
みんなはどう?


thank you.
読んでくれてありがとう!
woooow....LONG....
うわぁ、長くなっちゃったや。


LOVE
Kanagon

1 件のコメント:

  1. Hello, Kanagon^^

    Using ad-rib sounds so difficult. I think I cannot!! lol
    But also sounds interesting though.
    In the past, there was a person who play without scores.
    It was fantastic!! So for sure yours also will be^^



    こんにちは、かなごん^^

    アドリブで弾くって難しそう!私には絶対無理!笑
    面白そうではあるけどね。
    過去にも楽譜なしで弾いていた人がいました。
    私は彼女の弾くその曲が大好きだったの。ホントにきれいで。
    だからきっとかなごんのピアノも素晴らしくなると思うよ^^

    返信削除