自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/04/11

mean it !!!!!

Hi !!!
I’m Tacky, MP14 Assistant Producer!! And I was a MP13 Public Relations,MP12 Cast.
This year is MP of the third year for me. wow
I never would have guessed that. This made me realize again and I’m strong fondness much.
こんにちは!!!
MP14 制作代表補佐のたっきーです。MP12 キャスト、MP13 広報渉外もやってました。
僕にとって今年が3年目のMPです。Wow
まさか3年もやるなんて、思ってもみなかった!!!
それだけ思い入れが強いんだと改めて実感。

 
Now, I first start with reminiscences.
さ、まずは思い出話から始めようかな。


I was a Cast in MP12.
At that time, I had not been able to speak in English…(Now also lol)
I lived just with upbeat and hyper.
But as days went by, I retreated into my shell because I couldn’t tell and listen in English and run out of material.
MP12で僕はキャストでした。
当時は英語がまったく話せず、(…今もか?!?!?)
テンションとノリで生きてました。笑
日が経つにつれてネタもなくなるし、英語で伝えられないし、聞けないし…
だんだんと自分の殻にこもるようになりました。

 
I justified my tardy and absence for rehearsal .Because I’m in science course.
That I late or absent for rehearsal is fatal. The first place, Though I didn’t understand English, it was not know too mach.
I was scared becauce I do not know …and I hate myself.
理系ということもあり、授業の忙しさにかこつけてリハーサルに遅れること、欠席することを正当化していました。
リハーサルに遅刻したり、休むことは致命的!!!そもそも英語がわからないのに、余計わからなくなる。わからないから聞くのも怖いし、わからない自分も嫌でした。

 
As I passed my days in idleness, Technical rehearsal (the only one practice that we can use the actual stage)got closer.
Almost every members would join that. Due to conflicting schedules experiment and that ,I decided I would not join that.
Then MP12 Stage Manager told me…
そんなこんなの身が入ってない日々を過ごすなかで、唯一実際に舞台を使って練習するテクニカルリハーサルの日が近づいていました。ほぼ全員がそのテクニカルリハーサルに出席するというなか、僕は実験と被ってしまっていることもあって欠席と言っていました。そのとき当時の舞台監督が僕のところに来て、言いました。

 
“There are no future if someone was drop out ” with streaming eyes…
「みんながいないと意味がないんだよ。」涙流しながら…。

 
At the time , I wondered why did everyone do their best. What
am I doing, I thaught. Once I started thinking , I couldn't stop me. I couldn't stop my crying.
このとき、なんでみんなこんなに本気なんだろう。僕は何をやっているんだろう。と考えました。考え出すと止まらず、涙になって溢れてきました。


I disclose all that I was cheating myself, ashamed I was terrible at English. And I moved.
I could manage the class somehow.
Then I could spend these days joyfully.
今までごまかしていた自分、英語ができないからって恥ずかしがって行動してなかった自分。ぜーんぶ話してみました。それから行動しました。実験はなんとか頼み込んで欠席でき、その後のリハーサルも、ものすごい楽しくなりました。

 
This is an example about a Cast as me.
But, It goes for anything, I think.
これは、あくまで僕の例、キャストの例をあげたけど、
これはいろんなところに当てはまるんじゃないかな。


Well ,For people who read this.
Do you get serious? Don't you justify yourself? This moment is the only one. Is it the best? Can you be who you are?
うん、これを読んでくれているあなた。
あなたは今、自分のことに本気になれていますか?
言い訳してない?
その瞬間は一度きり。全力で生きていますか?
あなたらしいあなた、出せていますか?

 
This is also the massage for me.
Do I get serious? Is it the best? Can I be who I am?
これは、自分に宛てたメッセージでもあります。
本気になれてるか?全力か?自分でいるか?

 
We can still.
まだまだできる。


Let’s make great stage together!
一緒に最高のステージをつくりましょう!

Look forward it !
楽しみにしててください!
 

Love all

Tacky

1 件のコメント:

  1. Hello, Tucky^^

    You changed your nickname again??
    In MP12, your character really fit one of the BPs kkk
    But I didn't know you struggled like that.
    You were... serious. Of course now you are.
    Your story reminds me "My story" and I also had a similar experience w/ him.
    I struggled till the end, but I could retry and "make it".
    Huh... I'll regret so badly because I can't see in the theatre :(
    But I'll do my best here and live the moment. the same moment.
    And I'll contact you at "that time".



    こんにちは、タッキー^^

    ニックネーム戻したの?
    MP12ではキャラ通りの役だったね笑
    そんな風に苦しんでいるなんて全然知らなかったよ。
    やっぱりまじめだったんだ…ま、今もかw
    タッキーの話が私の話を思い起こさせ、さらに彼との間で起こった似たようなことも思い出したよ。
    私は結局最後まで苦しんで、次回に持ち越しだったよ。リベンジできたけどね。
    はー見に行けないなんてホントに後悔しそうね。
    でも、私はここで自分を精いっぱい生きる。同じ瞬間にね:)
    “その時”が着たら連絡差し上げます。

    返信削除