自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/03/27

wherever i am, i never forget MP!

Hi, guysJ
My name is Kaho shinogi, call me Kaho!
I’m from Musashi University.
My section is PR(Public Relations), one of committee members!!!
SECOND TIME FOR ME TO JOIN MP!
どうも、かほです!!!
武蔵大学の学生で、セクションはPR!コミッティー(制作)の1人です。
2回目のMP!ヘッズをやっておりますよ^^

Anyway Do you know what PR is doing everyday in MP?
Actually many members don’t know well…so I wanna explain!
My job is to connect MP and society, so I think the way how to connect MP and society.
Making documents…calling companies…
ところでみなさんMPPRが何をしてるか知ってますかね?
たぶん詳しいことってみんな知らないだろうから説明させてください。
PRの仕事は世の中とMPをつなげること!毎日毎日、寝ても覚めてもご飯食べてるときも…(笑)どうやってつなげることができるか考えているのです。
書類を作ったり!スポンサーさんを探すために企業に電話したり!そんな感じでMPと関わっているのです。

Last week I went to Yoh shomei museum in Kamakura. I went there to say thank you to officer, and I could see so many his great pictures…I was about to cry. His messages through pictures were so moving to my heart. Also I felt some connection with MP.
先週はPRのお仕事の一つで、鎌倉にある葉祥明美術館へ行きました。リトルツリーのミュージカルをやらせていただくということで館長さんにお礼を言うためです。そして葉祥明さんの素晴らしい絵をたくさん見ることができました。泣きそうになるくらい素敵でした。絵を通して伝わる彼のメッセージは私の心に深く響いたし、どこかMPとつながっているような、そんなものを感じたのです。

When I was 3rd grade of high school, I met MP for the first time, my parents introduced me.(if you wanna know in detail, please read last years’ my MP blog.haha)
Joining MP was really really my dream! When I joined MP13, I was soooo happy!
I cannot explain how happy I was….
ところで、私がMPと初めてあったのは高3の時でした。MPをすでに知っていた両親が紹介してくれたのです。(詳細を知りたい人は去年の私の記事をぜひ読んでください♪)
そこから…大学生活の1番の夢といっても過言ではないくらいMPに参加するのが私の大きな夢でした。そんなMPに初めて参加した時の嬉しさといったら!説明できないほど、嬉しくて嬉しくて…。

These three months, Everyday was dreaming. Just I felt happy. Just I loved MP. Just I wanted to be with everyone. Just I wanted to make a great stage.
去年のMPを思い出すと毎日が夢のようでした。ただ幸せ。ただMPが大好き。ただみんなと一緒にいたい。ただ素敵な舞台を作りたいっていう、そんな純粋な気持ちだったなあ。

This year, the view of MP is totally different. I’m in MP, but at the same time I’m out of MP. Sometimes I can’t go to rehearsal, meet members, be in MP place. Not only PR job, my condition, my another schedule,…at that time I thought so many things about MP wherever I was. Last week I was in such kind of situation. So when I went to rehearsal place, I felt a bit nervous even if I am heads. Also, at the place one song was playing… when I listened and saw members enjoying, I could not stop crying. I don’t know why, but I felt something at that time.
MPという世界にどっぷり浸かっていた去年とは違い、今年はMPへの見方も接し方も全く違います。私はMPの中にいるけれど、同時にMPの外にもいる。PRMPと世の中の架け橋だと私は思っているから。PRの仕事で様々な場所へ出向く時、リハに行けなかったり、メンバーに会えなかったり、MPを感じられる場所にいなかったりします。でもPRの仕事だけじゃない。体調が悪かったり、別のスケジュールもあったり。でもどこにいたってMPのことを考えている自分がいる。先週、私はそんな状況にいました。いろんなことが重なってしばらくリハに行けなかった。だから久しぶりにリハに行った時、ヘッズなのに緊張しちゃったんです。その時みんながいるその場所に私の大好きなMP14のある曲が流れていたの。その曲が聞こえた瞬間、そしてメンバーのみんなが楽しそうにしているのをみた瞬間、なぜだかわからないけど涙が止まらなくなってしまった。久しぶりにいったMPで、きっと何か心揺さぶられるものを感じたのだと思います。

Today one OB came to see our rehearsal. He was in MP1993. At ending circle, he told us some message. He was soooo passionate! I like the atmosphere! When he gave us a message, I felt something special. And I remind HOW I LOVE MP. HOW WONDERFUL MP. And I asked myself, “ Are you really living the moment?100%?”
そんな今日、1人のOBの方がリハに来てくれました。彼はMP93の出身だそうです。エンディングサークルの時、彼は私達にメッセージをくれました。彼はとっっっても熱い人だった!そんな雰囲気がすっごく魅力的でした。彼が話しているとき、私は何か熱いものを感じました。そして思い出したんです。どれだけ私がMPが大好きだったか。どれだけMPが素敵なのか。そして自分自身に問いかけたくなりました。「本当に今を生きてる?100%全力になってる?」って・

Thanks to him, I REALLY got energy. We have only 40days for performance! But I just DO fully. I just try to tell how MP is wonderful. Also, I want to have a pride of myself…As Heads, as PR, and… as Kaho.
彼のおかげで私はエネルギーをもらいました。たった40日しかない、残りのMPの時間。でも私はただベストを尽くしてやるだけ。どれだけMPが素晴らしいかつたえようと努力したい。そして自分自身に自信を持ちたいのです。ヘッズとして、PRとして、そしてKahoとして。
Dear members, Thank you for joining in MP14.
Dear heads, Thank you for continuing MP.
Dear everyone in MP14, thank you for accepting me in MP14.
Dear everyone, Please Please come to see our performance.

メンバーのみんな、MP14に入ってくれて本当にありがとう。
ヘッズのみんな、MPを続けてくれてありがとう。
MP14のみんな、私をMP14に受け入れてくれてありがとう。
そしてまだ見ぬオーディエンスのみなさん、どうか、私達のパフォーマンスを見に来てください。



Thank you for reading.
読んでくださりありがとうございました。

With tons of love,
たくさんの愛をこめて
Kaho

かほより

1 件のコメント:

  1. Hello, Kaho^^

    Joining as a heads is sooooo tough.
    But also you can realize that how difficult organizing one group.
    You struggled so much, but because of that, you are here.
    Won't lose your way!!



    こんにちは、カホ^^

    ヘッズとしての参加って大変ですね。
    でもヘッズになったおかげで一つの団体の運営の難しさも学べたんじゃないかな。
    きっとたくさん苦しんだだろうけど、それがあって今のカホがいるんだろうな。
    もう迷わないでね!

    返信削除