Hi, everyone. This is Mitsuki from cast section. Actually,  although I wanted to write the blog then I was ready to rise my hand today, there were no people who are in charge of this today! So… I asked Producer directly! lol

皆さんこんにちは。キャストのみつきといいます。本当は、今日ブログ書きたいなと思って手を上げる準備をしてたんだけど、今日のリハに担当の人がいなかったんだ〜。だからプロデューサーに直接頼んだんだよ!(笑)

Though the rehearsals have already started, I want to talk about things Joint Rehearsal, which is the one we had had before just “Rehearsal”.

もうリハが始まってしばらく経つけど、私はジョイントリハーサルっていうリハの前にやるやつの時に感じたことについて話したいと思う! 

I belong to Hosei University’s ESS Drama Section. Since I went abroad last year, I haven’t done DRAMA for a year. Then, I joined MP this February and I’m facing what Talk& Listen is again.

私は法政大学のESSドラマセクションに属しています。去年留学したから1年間ドラマに携われなかったんだけど、今年の2月にこのMPに参加をして、また、「Talk&Listen」というものに向き合っています。

One day in the Joint Rehearsal, we did one workshop which is to read script with two people. At first, we read it with voice. We did it as usual and there was no problem of course. Next, we read it in voice but words. We can’t speak English nor any language, but we had to tell what I want to tell to the partner. This was a bit difficult but interesting. And the last one is to read script WITHOUT voices!! It sounds impossible, but we could! At the beginning, I felt a big difficulty. But gradually I felt I could do that. 

あるジョイリハの日、私たちはあるワークショップをしました。それは2人でスクリプトを読み合う、というものでした。始めは声に出していつも通りスクリプトを読みました。もちろん成功し、何の問題もありませんでした。次に、声は出していいのですが言葉はしゃべっちゃいけないという条件で行いました。これは少し難しかったのですが、同時に面白かったです。そして最後に、「声無し」での読み合いを行いました。すごく難しく聞こえますが、出来たのです!!最初は本当に難しかったけどだんだんとコミュニケーションが取れているのが分かりました。

In one room without any sound, with more than about 80 ppl, we concentrated very much to tell what we wanted to. This sounds amazing, doesn’t it? 

何の音も無い部屋だけど、その中では本当は80人以上の人たちがすごくすごく集中して、何かを伝えようとしてる。これってなんかすごくないですか?と感じたわけです。

Now, mainly we’re doing scene practice, and dance and singing practice. Everyday is so stimulating and learnable( I don’t know this word really exists or not, haha). I always want to do my best. And also, I want to write this again before performance days!!! 
 
今、私たちキャストはシーンの練習、歌、ダンスの練習を中心的に行っています。毎日が刺激的で学ぶことも沢山です。いつも全力でやりたい!と思うとともに、またこのブログも書きたいなと思っています!!ふふ

Thank you for reading till the end. 
I wish you all the best! 

最後まで読んでくれてありがとうございました。
あなたの人生が幸せであふれますように!!

Mitsuki -cast-