自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/03/16

I face the stage

こんばんは皆さん。僕は法政ESSドラマセクション所属のビスコといいます!2年生になるとこです!なんでビスコって言うかって?それはお菓子のビスコが好きだからです笑。MPだと時々、ジブリと名前を間違えられるけど、名前を変えたほうがいいかな??
Good evening everyone!!
I'm Bisco. I belongs to Hosei ESS Drama section. I'll be sophomore from April. Nice to meet you. Why I have such strange name?? because I love japanese snack called  bisco.In MP, sometimes people mistakenly call me Ghibli. Maybe I should change my name to something else!kkk


それはさておき、僕のセクションはキャスト。舞台上では月、リス色々やらせて貰います!
Any way, My section is Cast.
On stage, I'll act as the moon and squirrel so on!

今日のリハでは、後半のScene練習と、「私自身とは誰なのか」について考えました。
自分にとってのありのままの姿をみんなでシェアして、自分を見つめ直しました。人それぞれに色々な考え方があり、とても興味深かったです。
といっても、まだ全然見えてこないので悩んでるんだけど笑。
In today's rehearsal,  we did scene practice the later part of the play.And we thought about the theme「who I am」.
We shared what we are.
Each one has interesting ideas. And I was interested in hearing them.
but, I'm confused because I could think of few ideas.

いつか「小さな役なんてない。活かすも殺すも自分次第」シーラが教えてくれた言葉を僕はこう訳したんだけど、そのお陰か分からないけれど、最近、毎リハの刺激が増えてきました。
One day, Shiela said "there is no small role, but there is only a small actor."
I translated this way.
Thanks to this, recently we cast got stimulated.

リハに打ち込みたいと思えるのも、このお話がそれだけ素敵なお話だからなんです。電車の中で台本読んでると、時々、それぞれの役が面白くてクスッとなったり、悲しくて泣きそうになったりするくらい良いお話なんです。ミュージカルだから好きってのもあるかもしれない笑。
This is a wonderful story.That's why I concentrate on every rehearsal.
When I read this script on the train, sometimes I smile or about to cry.
Maybe because it's a musical.

劇は一人じゃ作れない。常に支えられてることを感じながら舞台に向き合います!!
最後に、付け足しだけど、月光浴って身体にいいらしいです。
The play can't be made alone.
I face the stage, keeping in mind that we are supported.
Just a note, it seems lunar bathing is good for your health.
読んで頂きありがとうございました。
それじゃ、おやすみなさーい。。
Thanks for reading.
Sleep tight Sweet dreams..

2 件のコメント:

  1. You're not something else, but BISCO all the way!! lol

    返信削除
  2. Hello, Bisco^^

    The theme "who I am" is our forever theme I think.
    We can sometimes notice, but the other time it already changed to another.
    But it also has meaning " you can be anything you want"
    Not "anyone"
    Please enjoy your journey!!
    The lunar bathing... sounds interesting but still too cold to do it lol



    こんにちは、ビスコ^^

    「私自身は誰かなのか」って人間の永遠のテーマな気がします。
    ある時わかったかと思えば次の瞬間には違うかなって思ったり。
    でもそれって「あなたは何にでもなれる」ってことなのかもしれない。
    「誰にでも」ってことではなくね。
    自分探しの旅を思う存分楽しんで!
    月光浴…楽しそうだけどまだまだするには寒すぎる!!笑

    返信削除