自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/03/07

Make-up and Costuuuuuuuume!!!!! Huuuuuuuuuuuuuuuuu

Hello, this is Akimune Watanabe. Please call me "Akimuuuuu".
Today, I will write blog. 
Firstly, I'll introduce myself. My name's Akimune. I like to speak English and learn languages. I'm Freshman student. I'll be sophomore from April. I go to Dokkyo University. I join in DESS. 

やぁ(・ω・)/
渡辺晃崇(あきむね)です。初めまして
あきむーと獨協ESSから呼ばれてるので、あきむーと言うあだなになりました。今日は僕がブログを書かせてもらいます。
初めに、自己紹介をします。名前はあきむね。英語を話したり、外国語を学ぶ事が好きです。僕は獨協大学一年生で4月から2年になります。獨協ではESSに所属してます。

Secondly, I will explain why I joined MP14. I like Drama. However not acting, I really like to help cast from back side. I'm in DESS's drama section. Then Sammy, who is our AD, introduce model production. I really like to join in. Because I want to do something with English. And I want to be Stage Manager, that kind of things on the future. So this experience is good for me.

次に、なぜこのMPに入ったかを語ちゃいます。まずドラマが好きで、でも自分が俳優として活躍するのではなく、裏方でキャストを手伝いたかったのです。僕は獨協ESSのドラマセクションに入っていて、そこで橋村美砂に紹介を受けて、入ってみたいなーと思い、入りました。そこで思ったことは、英語で何かをしてみたいと思って入りました。更に、僕は裏方を仕切るような立場にも憧れています。ここでの経験はきっと僕にとってかけがえのないものになると思いました。

Finally, today we, oh... I completely forgot to tell you my section. I am Make-up and Costume member. Today, Hisako-San came to our Rehearsal. She is the design adviser. Then we brainstormed what color each season is. This activity was so much fun. Actually, we brainstormed season imagination. After lunch, we did script reading. And we shared season image with other sections. 

最後に今日のリハーサルでやったことは、、、って僕がどこのセクションかまだ言ってなかった。笑笑
僕はメイク&コスチュームに所属していています。今日はひさこさんと言うとても素晴らしいデザインアイディアを持った方が、僕たちの作業を手伝って下さいました。ひさこさんと一緒に、季節を何色に例えることをしました。実際のところ、色だけじゃなくて、季節のイメージととらえた方がよかったかも笑
お昼ご飯の後は、セクションごとに台本を読んだりして、その後に他のセクションの人たちとアイディアを分かち合いました。

Thank you for reading my first MP blog. I noticed writing blog is really fun. If I have time, I wanna write again.

そんな訳で、最後まで僕の初めてのMPのブログを読んでくれてありがとうございます。まさかこんなにブログを書くのが楽しいなんて!笑
また機会があれば、書きたいな~
(^o^)

バイバーイ

See you

1 件のコメント:

  1. Hello, Akimuuuuu^^

    Staff work is really fun, isn't it??
    I also like to support.
    And it will be so much fun that making costumes!!!!
    You can get a lot of achievement!!



    こんにちは、アキムー^^

    スタッフワーク、楽しんでますか?
    私も誰かをサポートするのすごく好きです^^
    そして衣装づくりは超楽しいことになると思うよ!
    達成感も満載だよー♪

    返信削除