自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/02/28

Hello!;D

Hi, this is Nancy!!! My real name is Natsuka Shimizu. I'm today's bloggerrrr!!:D So, what should I write for today's blog?? Actually, I just read another members blog which they already wrote before to get some image, and I could see blogger's personality from each blog! Someone is writing what he/she is crazy about, why he/she joined MP14, etc.....So, to make this blog filled with my personality, I'm gonna write three things today!;)

1. The reason I joined MP14
2. To people who doesn't have confidence on speaking English
3. Today's outline

ハ〜イ、ナンシーです!本名は清水南希(なつか)です。私が今日のブロガーです!ってことで何書こう?全然わかんないので参考に今までのブロガーさんたちが書いたブログ見てみました。みんな個性出てますね!ある人は自分が何に夢中なのか書いたり、MPに参加した理由を書いたり…。ということで私もこのブログを私の個性で満たしたいと思います!笑 3つ書きます!

1.私がMP14に参加した理由
2.英語に自信がないと思ってる人へ
3.今日の概要

Here we gooooo! Haha
1. The reason I joined MP!!
I have two reasons mainly. First is because I love speaking English!!! We use only English during rehearsal, and this point attracted me so much when I heard about MP. At that time I was in Shanghai as for study abroad, and I wanted to put myself in the environment which I can always use English even after I come back to Japan. 

じゃぁ、行きますよ〜!笑
1.私がMP14に参加した理由〓︎
主には二つあります。一つは英語が好きだからです!私たちは活動中は英語しか使いません。私はMPのことを聞いた時は留学で上海にいて、帰国したあともずっと英語が話せる環境にいたいと思っていました。当然このポイントは魅力的に思えるわけです。

And the second reason is I wanted to learn about acting again. I joined in Rikkyo ESS Drama club when I was freshman, I passed the audition and became a cast of Four-University English Theatrical (Yondai). However, practices of Yondai was super hard for me. I couldn't enjoy acting, communicating with other members. I gradually lost confidence in myself. Why I couldn't enjoy at that time? Well it's gonna be long story, I had a habit of blaming myself badly since I was junior high school student. When I finished the final stage of Yondai, all I felt was nothing but sense of emptiness. It took long time to recover, and during that time, I did many other things little by little. And time past, I went to Shanghai to learn Chinese last August, met many lovely foreign friends and new Japanese friends whose personality is like I have never met before, jumped in to many things, and heard about MP!! Now I don't regard the experience of Yondai as trauma, I'm looking forward to attend to rehearsal, challenging to acting like I try for the first time!;D

二つ目の理由は、演技をもう一度やってみたかったからです。私は大1の時に立教大学のESSドラマに入り、オーディションを経て四大英語劇大会のキャストになりました。ですが、四大へ向けた稽古はとても精神的にきついものでした。私は演じることを楽しめず、他のメンバーと楽しく交流することもできず、徐々に自分に自信をなくしていきました。なんで私はそのとき楽しめなかったんだろう?長い話になりますが、私は中学生のときからものすごく自分自身を責める癖がありました。セリフカットでさえどこかで自分のせいにしてました。四大のファイナル公演が終わった時、私は心が空っぽな状態になっていて、虚無感だけが残りました。回復するのに時間がかかりましたが、その間に私は違うことを少しずつやっていきました。時間は過ぎ、去年の8月に中国語の勉強のために上海に留学し、そこでたくさんの素敵な外国人留学生、今まで出会ったことのないような個性を持った新しい日本人の友達と知り合い、いろんなことにjumped inし、そしてMPのことを知りました〓︎笑 私は今はもう四大の稽古を楽しめなかったことはトラウマにしていません。また新たな気持ちで演技に挑戦できることをとても楽しみにしています(^。^)

Sorry for the long sentences so far, I would like to go to 2.To people who doesn't have confidence on speaking English. I'd like to write shortly in this topic.
We are using only English during rehearsal, and I already heard many of the members say "I'm not good at speaking English" or "My English level is low". I'd like to tell some things that I always keep in mind for people who think like this. I think the best way to improve your English skill is to not to think about your English level, and to be a talkative person. Be noisy like a talky chicken!!;] The more you become talkative, the more chance you'll get to speak English. And to be talkative, try to relax and enjoy, and think like you want to tell something to somebody even if it's a really tiny topic. Well, each people has his/her own character, maybe for some people it's difficult to do. I think myself I am talkative. I don't know the truth though...haha:P Anyway, I'm glad if my opinion serve as a reference;)
I said I'll write shortly but long sentence again〜!! Oh, gosh...:P

今までの文章で相当長くなってしまいましたが、次の2.英語に自信がないと思ってる人へ に進みたいと思います。ここでは少し短めに書きます。先ほど書いた通り、私たちは活動中は英語しか使いませんが、私はMPに入って既にたくさんの人が「英語話すの苦手だから」とか、「英語のレベル低いから」などと言っているのを聞きました。そう思ってる人たちに、私が普段心がけていることを伝えたいと思います。英語を上達させる一番の方法は、自分の英語のレベルのことを気にしないことです。そして、おしゃべりになることです!笑 おしゃべりになればなるほど、英語で何かを伝えようとする機会も増えます。そしておしゃべりになるには?いつもリラックスして、どんな小さな話題でも、それを誰かに伝えたいと思うことです!ただ、人にはそれぞれ違った性格があるので、人によってはこれを実践するのは難しいかもしれません。私は自分自身をおしゃべりだと思ってます。一応。自分でもよくわかんないけど…笑 まぁともかく、今書いたことが少しでもみなさんの参考になれば嬉しいです(^_^)
…短く書くって言ったのにまた文章長くなってしまったぁ〜!orz

3. Today's outline!! Please have patience a little more!
We learned another three songs today! "Winter comes", "Forest fire" and "Left alone". The last song "Left alone" is really sad song. I also felt sadness in the practice time. And also we did sign dance of "I will be who I am"! I like the sign of "heart". It's really like a heart full of blood vessel!! And also, Hisashi and Russell came to see our rehearsal, and they said to us, The Little Tree is gonna be a fantastic show!! Yeyyyyy;D

では、3.今日の概要です!ここまで長かったですがもう少し我慢してくださいね!今日はまた3曲新しい歌を習いました!Winter comes、Forest fire、そしてLeft aloneです。Left aloneは本当に悲しい曲ですね。私も歌っていてなんとなく悲しくなりました。そして I will be who I amのサインダンスも習いました!私は"heart"のサインが、本当に血管の張り巡らされた心臓みたいで結構好きです。そしてそして、HisashiとRusselが私たちのリハーサルを見に来てくれました!すごい舞台になるって言ってましたね、いぇ〜い!

I finished writing all three points for today's blog!! Thank you very much for reading such a long long sentences!!! I'm tired too, haha:P

See you again!;)

ということで3つ全部書き終わった!私も疲れた…笑 長い長い文章を最後まで読んでくれて本当にありがとうございました(^_^)

ではまた!Nancyでした☻

1 件のコメント:

  1. (^v^)2014/03/03 3:15

    Hello, Nancy!!

    Your experiences made you who you are.
    Please help other members with your personality and English.
    It also helps you!
    I want to see the sign dance of "I will be who I am" soon!! Can't wait!



    こんにちは、ナンシー!
    たくさんの過去を経て今のナンシーがいるみたいですね。
    あなたのパーソナリティーと英語力でほかの子たちをたくさん助けて。
    それがあなたの糧にもなるはず^^
    "I will be who I am"のサインダンス早く見たい!待てないよー!!

    返信削除