自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/02/21

That' s why I am a member of Sounds

Hi,my name is Taichi. I came to tokyo from Nara. Please call me Taichi.(Somebody calls me "たいち,I wonder he knows Chinese character )
やあ、私の名前は太一だ。奈良からはるばる東京まで来た者だ。太一と呼んでくれたまえ。(何かときどきたいちとかメールで送ってくる奴がいるんだよね。漢字をしっているのかねぇその人は)
My section is sound,there is a reason. Because I relate with sound.
私のセクションはサウンドなのだが、これには理由がある。何故なら私は音楽に関係する人物だからである。
At first, look at this.
まずはこれを見て頂きたい。




These are pictures of my music soft. How do you feel? When I started this for the first time although I was exited very much, it made me cool down in a few minutes. It was very difficult for me to use this soft, and I could'nt understand what it showed in screen, in addition, it didn't produce sound! In the bigining, I used it with my brave very much.
これは私が使っているソフトの画面なのだがどうだろうか?私はこれを初めて起動させたときすごく興奮していたのだがものの数分で冷めてしまった。このソフト、操作は難しい何書いてるか全然分からん、挙句の果てには音が出ん!最初のころはよく使うのに勇気を振り絞ったものである。
I have wanted to make my own music since when I was high school student. And I didn't do very much to start from become univercity student.But I could'nt understand how to do when I started acutually. I bought texts about making music, but it showed only about code and melody. It didn't include drum, base and so on.It didn't show how to use band's instrument.
私は高校生の時から作曲をしてみたかったが、大学から始めようと思い、手を付けなかった。しかし、いざ始めてみると全然わからない。作曲の本も買ったのだがコードとメロディに関して書いてあるだけでドラムやベースに関しては硬く口を閉ざしていて、結局どうすればそれらを使いこなせるのかわからないのであった。
I had jealousy because I really wanted to make music, but people around me did anything they want to do.My dream was not to be good at it, I wanted to worry and suffer at home,and next day, go to school,go back to home, and do it again.After all I wanted to include making music in my life.Can you image it ? I'll make my favorit music. It goes on increasing day by day. Finally my playlist filled with my music! Long time ago, it was only dream, but now, it is my plan.I surely carry out it. So, I can introduce myself when I'm said " Who are you?","I'm the person makes my own music".
作曲をやりたい。そう思っていたが全然できなくて、周りの人が自分のやりたいことをやっているのを見るととてもムカムカしていた。私の夢は作曲がうまくなることではないのだ。家で作曲について悩んだり苦しんだりして、次の日学校へ行き、帰ってきてまた悩む、どんなにレベルが低くてもいいので自分の行動のなかに作曲があると言えるようになりたかった。想像してみてほしい。自分の大好きな曲を作る。そしてそれが日を追うごとに増えていき、遂にはプレイリストが自分の曲だけで構成されるようになるのだ!昔はこれがただの妄想だったが今ではもう計画になっている。いつかは分からないが必ずたどり着くのだ。そして私は「お前は何者だ?」と言われたときにこう言うことができる。私は作曲をする人なのだと。
And I want to write one more thing. I foreget how to make friends. Now, if I meet somebody, I must think what to talk about anytimes. It is similar to the scene be troubled with keeping talking. What is the difference from talking with friends?
さて、あともう一つ書くことがある。それは、私は友達の作り方を忘れてしまったということだ。今、私が人と知り合うと、私はその人と話すときいちいち何を話すか考えなければならない。その心境は会話が続かなくて場を持たせるのに苦労する感じによく似ている。これは友達と話すときと何が違うのだろうか。
Imagine when you talk with your friends.Maybe you have image what to talk in your head, and you show it with your mouth. The difference is talk to  try to keep talking or talk because you want to talk, I think. I want to want to talk with everyone. I wonder long time ago, I wasn't so. Once I try to do something about it. And the first victim is maybe Mada. Make up your mind MASA!!
友達と話すときのことを考えてみてほしい。おそらく頭の中には話したいことのイメージがあり、それをそのまま話すという風になるはずだ。前述の人と話すときの違いは、話そうとして、話すのか、話したいから、話す、ことなのだと思う。私は皆と話したいと思えるようになりたい。昔はそうではなかったのに何でこういう風になったのかさっぱりわからない。取り敢えず色々試してみようと思う。そしてその最初の犠牲者は恐らくMASAになるだろう。覚悟しやがれ!MASA!!  
I want to show my world,what I laugh at, what I feel interesting. I promise you haven't seen it yet.And everyone has it too.I want to see them.
See you again! Taichi.
何に私が笑うのか、何を私が良いと思うのか、この私の世界なのだが、おそらく皆は見たことがないような世界のはずだ。また、皆もそれぞれ持っているはずだ。是非皆に見てもらいたいし、見せてほしい。

ではまた明日!

1 件のコメント:

  1. Hello, Taichi! I remembered your Chinese character lol

    This soft looks really difficult... I have no clue (*_*)
    But it will be so much fun if I can use it because I also like music!
    Please try everything you want to, MP is this kind of place^^
    And please tell me what you can did in 3 months!!



    こんにちは、太一!漢字覚えましたよ(笑)

    なんだかすごく難しそうなソフトですね...さっぱりわからないや(*_*)
    でも使いこなせたら楽しいんだろうなぁ...私も音楽好きだから。
    MPって場所を最大限に利用してやってみたいことはすべて挑戦してね!
    何をやれたか3か月後ぜひ聞かせてください♪

    返信削除