自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/02/28

I’m so happy to “live” in this story.

Hi! I’m Sarah! I’m a cast in MP14.
こんにちは!さらです。MP14ではキャストとして参加します。

Today, I want to talk about 2 topics.
二つのトピックに分けてお話したいと思います。
First, I explain what we did today. Our choreographer, Ayapi-san came and we did Ayapi-san’s workshops!
They were so fun! The most interesting workshop for me was “moving very slowly”. We picked up our things on the floor, and walk.
That’s it, but the rule was to move very SLOWLY. We could only walk about 7~10m for each in 15min.However, time past sooo fast!
まずは、今日したことについて説明します。私たちの振付師、あやぴーさんのワークショップをしました。
とっても楽しかったです。中でも興味深かったのは、「ゆっくり動く」ワークショップ。床に置いた自分の持ち物を拾って歩く、それだけです。
ただし、ゆっくり動く、というのがルールでした。15分の間で一人あたり、7m~10mくらいしか動けませんでした。
なのに、その15分はあっと言う間に過ぎてしまったのです!

We understand the time flow changes. This is very important.
The time that trees grow, squirrel runs, bear runs, these are totally different.
Rabbits can only live about 5~10years. In contrast, trees can live 100, even 200 years!
That means, every life has different time flow for each.
Thanks to Ayapi-san, we could experience the difference.
This year, “The little tree” is a fantasy. Casts act as animals, trees, and nature. 
Today’s our homework is to look up how animals walk, their skeletons, and their gestures etc.
The knowledge is very important for us to act them, because we are human.

We do our best and we will take YOU to nature, “the little tree” world.

私達は時の流れが「変わる」ことを理解しました。
木が成長する時間、リスが走る速度、くまが走る速度、全く違います。ウサギの一生は511年に対し、樹は100200年生きるものだってある。
つまり、それぞれの生き物が体感しているときの流れがそれぞれ違います。
あやぴーさんのおかげで、私たちはこの違いを体感することが出来ました。
今年の演目、「リトルツリー」はファンタジーで、キャストは動物や樹木、自然を演じます。
動物の歩き方、骨格、しぐさなどを調べることが宿題として出ました。こういった知識は、私たち人間が他の生き物を
演じるうえで、とても重要です。

観客の皆さんを、自然界、リトルツリーの世界へと引き込むために、私たちはベストを尽くします。

Second, I would like to tell you, “please watch it!”
I love this story. I’m crazy about fantastic music of this story.
I’m so happy to “live” in this story.
Don’t miss it!!!!
When I watched musical at first, I was shocked.
I thought “My life definitely changed.”
I’m sure this piece has that kind of power, too.
The beautiful and wonderful music and theme might change your life.
We will make a GREAT STAGE!!!!! No matter what, our goal is a standing ovation!
Please watch it!
もう一つ。是非見に来てください!ということを皆さんにお伝えしたいです。
私はこの物語が大好きです。素晴らしい音楽に、夢中になってしまいます。
この物語の中を生きることが出来るなんて、本当にうれしいです。
絶対に見逃さないでください!!!
私が初めて、ミュージカルを見たとき、とても衝撃を受けました。
「人生が180度変わった」と、そう思いました。
この作品も、このような力があると私は確信しています。
美しく、そして素晴らしい音楽と、テーマがあなたの人生を変えてしまうかもしれません。
それだけ素晴らしい舞台を絶対作ってみせます!なんてったって今年のMPの目標は、スタンディングオベーションですからね!
絶対に見に来てくださいね!

1 件のコメント:

  1. (^v^)2014/03/03 3:05

    Hello, Sarah!

    AyaP's workshop sounds interesting!!
    Please enjoy every moment fully.
    And make audience impressed!!



    こんにちは、サラ^^

    あやPのワークショップすごくおもしろそうですね!
    すべての瞬間を思いっきり楽しんでね^^
    そして、あなたがお客さんを感動させてください!

    返信削除