自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/05/01

Listening!!

Hello everyone!!
It's Max!!!
I'm one of Assistant Producers, and I was cast in MP13.
I can't believe that performance will come soon!!!
どうも!MAXです!!
去年はキャストとして、今年はAPとして参加してます。
もうすぐパフォーマンスだなんでまだ信じられないよ!

I have something to tell, so I want to write blog...Mmm.
It's difficult to write down lol.
I'll write little by little.
伝えたいことがあるからブログ書きたいって考えたんだけど...
言葉にするのって難しいね(笑)
すこしずつ書いてくね^ ^

Do you remember the kick off day?
Of course I remember.
that day, it's the first time for everyone to meet each other. everyone seemed to be tense, and tried to talk each other.
みんな、キックオフの日のこと覚えてる?
あの日はみんなが会う初めての日だったから、みんな緊張してたみたいでがんばって話し合おうとしてたね。

And now, how is your relationship?
You feel the barrier when you talk each other?
I don't! I can talk to you guys freely:)
You also can, can't you?

じゃあいまはどうだろ?
まだ喋るときに壁を感じる?
僕は感じない!みんなとフリーに話せるよ!!
みんなもそうだよね?

Why can we talk freely?
I think because of "LISTENING"!!
We were listening to what we said, so we can talk easily!
And I think the play stands on listening!

なんで気楽に話せるんだろ?
僕はみんなが「聴いた」からだと思うんだ!!
互いに何をいってるかきちんと聴いたから、だから話せるんだ!
劇って「聴く」ことのうえにあると思う!

We have only few days in MP14!
Let's talk more! 
And don't waste the moment!!!
Do you enjoy fully?
Are you living fully??
Let's do more passionately!!!!!

かなしいことに後数日しかありません。
もっと話そう、どんな瞬間も見逃さないようにしよう!!
楽しんでる???
本気で生きてる????!!!
もっともっとパッションぶつけてやろーぜ!!

And of course, take care about your health:)
See you!
もちろん健康に気をつけてね(笑)
ではまた!

MAX

1 件のコメント:

  1. Hello, MAX^^

    You reminds me one of my friends kkk
    Listening sounds easy, but it doesn't.
    Because we take for granted,,, when we speak Japanese.
    But when we speak in English, we try to listen carefully cuz it's not our language.
    We have to listen carefully even if it's Japanese for living fully!
    Please enjoy fully till the end!!



    こんにちは、マックス^^

    マックスの文体は私の他の友達を思い出させます…笑
    「聴く」って簡単そうで実は難しい。
    それはきっと聴くってことがあまりにも当たり前のことになっているからなんだろうね。特に日本語の時は。
    でも英語の時は母語じゃないからすっごく一生懸命になって聴こうとする。
    英語でない時だっていつだって一生懸命聴かなきゃだよね!!
    最後まで目一杯楽しんでください!!

    返信削除