自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/05/01

JUMP IN!!!

Hello!! I'm Yuka, I joined MP14 as a sound section member.  Many sophomores wrote blog already and finally my turn has come :)

はろー!ゆかです、サウンドセクションのメンバーだよ!同じ2年がもうすでにたくさんブログを書いてたからついに私の番かな*\(^o^)/*

I think each member has each reason of joining mp but when I talked about  that sometimes people surprised. Because when I knew MP first, I just saw the poster in my school. But I just thought "oh this is what I wanna do!" 
I major in English, so of course, I love English, and I love musical also! That's it. 

みんなそれぞれMPに参加した理由があると思うけど、私がMPに参加した理由を話すと時々メンバーは驚くの。だって私が初めてMPを知ったのはただ大学にあったポスターを見ただけだったから。でもただただ、「これがやりたいことだ!」って思えた。大学で英語を学んでるから、もちろん英語は好きだし、ミュージカルも好き!ただそれだけ。

When I start something new I always don't think so much. People sometime say it's not good but I think to jump in is important. And just try!!!  It suit MP so much :) 

私はいつも新しいことを始めるとき深くは考えない。良くないとも言われるけど、飛び込んでみることも大事だと思う。 それでやってみるだけ!!MPにぴったりでしょ^ ^

Thinking like that, I  also wondered can I do? Or not?? But it was after audition and call back. My first concern was cast, but I am in sound section. So I actually wonder ed I quit or not. (So sorry to my chief Nao..)  But I decide I do.  However, because of my condition or some other reasons, I couldn't come so much at first. And I was not feeling like mp.

そう考えてても、やっぱり出来るかなと迷いもした。オーディションと結果発表の後だったけど(笑) 私の第一希望はキャストで、でも私はサウンドセクション。だから実はやめようかなとも思った。(チーフのなお、ごめんなさい!>_< ) でもやろうって決めた。なのに、体調のことなんかであまり参加出来なくてMPって気分じゃなくなってた。

What I changed was camp!!! Watching first run through and working with my section member I really regret that I didn't come Reharsal so much!! I enjoyed much and I learned so many thing!! 

そんな私を変えたのはMPのキャンプ!初めての通し稽古や自分のセクションのメンバーとサウンドとして動いてみて、それまでリハーサルに行かなかったことを本当に後悔した!楽しくて、学ぶことも多かったから。

And then, my all life is almost about MP! Now we have just 4 days left before performance!!! Wow, time flies :( 

それからは、毎日ほとんどMP!今はもう公演まで4日しか残ってない!時が経つのが早いよ。

Recently I felt people have each atmosphere(?) section by section. Especially s&p and m&c, we are separated, that's why I felt more their change.  S&P look like craftsmen and M&C look like stylists lol Don't you think so??  Their serious face and seriousness make them look so cool whichever they are boy or girl.

最近各セクションの人がそのセクションの人の雰囲気っていうか、そういうの出てるなーって。特にs&pとm&cは離れてる分変わったなーって思った。s&pは職人さんみたいだし、m&cはスタイリストさんみたい笑 そう思うの私だけ? 真剣な表情とか男女問わずかっこいいんだよ!!

So please please please come and see our seriousness!!! We are university student but we can do this much!!! And I also want you to feel something like start something new or try more harder one. Because I work with that kind of feeling.

だから本当に!私たちの真剣さを観に来てください!! 大学生でもこれだけ出来るんです!そして私は観てくれた人に私も新しいことを始めてみよう、とか、もっと難しいことをやってみようと思って欲しい!だって私はそういう気持ちで取り組んでるから。

Thank you for reading this looooong blog and this is my honest feeling. Maybe I left something to write even I wrote like this much. Lastly, do I work as a sound section member?? Like S&P or M&C members??

こんなにながーーーいブログを読んで下さってありがとうございます。これがほんとの気持ち。多分こんなに書いてもまだ書き残しがあると思うけどね。最後に、私はサウンドとしてサウンドらしく見えるくらい仕事出来てるかな?

Yuka

1 件のコメント:

  1. Hello, Yuka^^

    Believing your inspiration or first impression is always correct I think.
    You have so many experiences through this 3 months which is so short.
    All experiences make you shine on the performance day.
    Will look forward to succeeding it!!



    こんにちは、ユカ^^

    ピンとくる感覚や最初に受けた印象を信じてやってみることって正しいと私は思います。
    たった3ヶ月の間にたくさんのことを経験したんですね。
    その経験すべてが本番のあなたを輝かせてくれますよ^^
    最高の舞台になることを楽しみにしています。

    返信削除