自己紹介

自分の写真
東京学生英語劇連盟/Model Production 2014のブログです。 5月5、6日に世田谷区民会館で行われる公演に向けて、日々メンバーが感じていることを記していけたらと思います。応援していただけたら幸いです。

2014/05/03

Thank you for all of my friends!!

Hello! I'm Minako. I'm a member of MP14's LiveMusician!
こんにちは(*^o^*)MP14、LiveMusicianのみなこです!

My instrument is the keyboard and I can use a lot of sounds like harp, organ, shamisen and more.  Sometime I use six sounds in one song! So please listen deeply and find my sound!! :)
私の担当楽器のキーボードは、ハープ、オルガン、三味線など、色々な楽器に変身します。多い時は、一曲に6回も音を変えることもあります!音楽をよーく聞いて、私がどんな音を出しているか探してみてください!笑

Today is May 3rd and finally tomorrow is Load In day! I can't believe!! I thought brevity of three months. And I also really thought how can I live a full MP's life.
もう5月3日、そして明日はロードインです!実感ない!!改めて、3ヶ月という期間の短さと、MPがどれだけ充実していたかを感じさせられました。

The first time when I knew MP is a little different from another members. I'm a member of NGO (JOICFP) and Macky who is PR of MP send a message about  guidance in the that's LINE. Then I knew MP for the first time.
私がMPを知ったきっかけは、みんなとは少し違っていると思います。
私はジョイセフというNGO団体の学生支部(?)に参加していて、そのLINEで、MPのPR(渉外)、まっきーがガイダンスについてのメッセージを投稿していて、そこで初めてMPのことを知りました。

In this time, I have never met her directly. But I really love music and musical and I wanted to do something of music in university, so I decided to JUMP IN to MP. To tell the truth,  I wanted to join for only music. I didn't think about English!! 
実はこの時、まっきーとは一回も会ったことがありませんでした。しかし、もともと音楽とミュージカルが大好きだったことと、大学でも何か音楽に関わることをしたいと思っていたため、思い切って、MPへの参加を決意しました。実は、英語が話したいと言うより、ほとんど音楽のために入りたいと思っていました!笑

At first, it was really really hard for me to speak English. I always thought why I'm so inferior  to others in English and I got irritated at myself. 
最初の頃は英語を話すことが本当に大変で、どうして私だけこんなに遅れているのだろうと、自分への苛立ちとみんなへの申し訳なさでいっぱいでした。

But everyone talked with me aggressively and they always listened and understood my bad English! It's so thankful for me and I felt I can do my best with this friends!!
しかし、みんなが積極的に話しかけてくれて、私の下手な英語をずっと聞いてくれて、そのことが本当にありがたく感じました。この仲間となら頑張れる、と思いました!

We can talk anything not only practice, but also private. We can think together and be happy together. I'm really glad to met MP friends!!
練習でもプライベートでも、色々なことを話せる仲間。一緒に悩んで、一緒に喜べる。そんな仲間に出会えたことを、本当に嬉しく思います!!

And I have precious friends not only MP but also another part.
そして、MPだけでなく、MP以外で私を支えてくれた仲間がいます。

I'm a member of some student's group in my university. MP's practice became busy from March. But it's also busy because of welcoming freshman. It's most important and busy, but I was absent or left some important meetings for MP's practice. I gave them a lot of trouble.
私は大学でいくつかの学生団体に所属しています。MPの練習が忙しくなるのは3月から。しかし、その期間はちょうど大学の新入生歓迎期間でもあります。最も忙しく重要な時期なのに、私は練習のためにミーティングなどを早退したり、欠席するなど、たくさんの迷惑をかけてきました。

But all of my friends always gave me kind words like "Good job!" and "You always work hard!!". That words help and support me many times. Thank you so much! I'll do my best for my friends!!
しかし、みんなはいつも「お疲れ様!」「いつも頑張ってるね!」などの暖かい言葉をくれました。
何度もその言葉に励まされ、支えられてきました。ありがとう。そんなみんなのためにも頑張ります!

We have only few times for the performance day.
もう、あと少しで本番です。

We'll make a great stage. And I wanna tell thanks for all of my friends who supports me!!
私達はここで、ひとつの素敵な舞台をつくり上げます。
そして、私を支えてくれた全ての仲間への感謝を伝えたいと思っています。

Thank you for all.
みんな本当にありがとう。

And I love everyone!!!
大好き!!

Minako

1 件のコメント:

  1. Hello, Minako^^

    You reminded me one of my MP friends who also joined MP because she only wanted to play the piano lol
    But she also tried hard though.
    Your appreciation might be conveyed to other members.
    Enjoy everything that happens in Setagaya for 3 days!



    こんにちは、ミナコ^^

    私のMPの友達の一人にもピアノを弾くためだけにMPに参加した子がいたのを思い出しました笑
    英語も頑張ってはいたけどね。
    ミナコの感謝の気持ちはきっとみんなに届いてるはずだよ。
    明日から3日間、世田谷で起こるすべてのことを楽しんでね!

    返信削除